Arca Fabulorum - Tarina-arkku

Tervetuloa seikkailulle blogiini! Täällä skaala on niin laaja, että löytyy asiaa ihan kaikkialta! Aina esim. kirjoja rakastanut olen, sillä ne avavaat niin monet ovet! Oi tapoja, oi kulttuuria ja historiaa, joita kirjallisuudesta ja hyvistä leffoista tai sarjoista saa! ... Arca Fabulorum - Tarina-arkku, täynnä tarinoita ja pursullaan ideoita.
-peace & love, and respect to you all-

sunnuntai 22. heinäkuuta 2018

Viikon 29 keromus: Minä rakastan kaikkein eniten Kirjoja!


                "Kukaan ei lue yhtä paljon kuin sinä!"

Totta tosiaan, olen kuullut kyseisen lauseen useammin kuin kerran ja useamman kuin vain muutaman ihmisen suusta. Okei, kyllähän se imartelee ja se on myös totta, sillä minä saatan helposti lukea useammankin kirjan viikossa, mutta mielestäni se ei ole mikään ihme. Enemmän minua onkin ihmetyttänyt se lukemisen suuri hämmästely. Se pistää todellA miettimään etteivätkö nykyihmiset oikeasti enää lue? Itselleni elämä ilman kirjoja olisi todellinen helvetti maan päällä.

Mitä ja miksi?

Kaikkea, ja ihan missä vain ja ihan milloin vain! Minun on jopa vaikea käydä nukkumaan ilman, että luen, joten otan yleensä jotain luettavaa mukaan, vaikka tiedän, että olen esimerkiksi menossa illanviettoon ystäväni luo, ja jäämässä sinne yöksi, eikä minulla oikeasti tule olemaan edes kummemmin aikaa lukea... Mutta koska olen usemmin kuin kerran "joutunut" lukemaan kaikenlaista ihan auto- ja tietokonelehdistä Me Naisiin ja Apuun, siinä odotellessani nukkumattia... Niin vaikkei lehdissä toki ole mitään vikaa, on silti ehdottomasti parempi tai ainakin mukavampaa, että otan oman kirjani mukaa... vai onko? Sillä sitähän sanotaan esimerkiksi, että samanlaisten ihmisten seura tyhmentää, eikä anna virikkeitä niin sanotulle boksin ulkopuoliselle ajattelulle, ja sama ei kyllä mitenkään voi päteä kirjallisuuteen, mutta eikö silti olisi tavallaan ihan hyväkin, että joutuisi välillä lukemaan jotain myös sen oman mukavuusalueen ulkopuolelta? No tietysti on... ja ehkä ei, tai onko sillä edes väliä? Jos ajattelen yleissivistyksen ja yleistiedon kannalta, jota minä niin sanotusti "harrastan", niin tietenkin on. Mutta tiedän toki kokemuksesta, että se voi olla myös todella turhauttavaa! Niin kuin joskus odotushuoneen lehtitarjonta, jota on kuitenkin pakko lukea.
Lukemattomat lukemattomat kirjat! ----> eli seuraavana luvussa!

Kuitenkin, minä luen koska nautin lukemisesta, ja äärimmäisen kiehtovaa siitä tekee juuri Se, että vaikka tarina usein onkin fiktiota, niin sieltä taustalta löytyy aina myös paljon faktaa. Sitä pääsee hyppäämään johonkin aivan erilaiseen maailmaan, aivan erilaisen ihmisen nahkoihin, mutta ne taustalla kulkevat kuvaukset vaikkapa ympäristöstä tai ihmisluonnosta, sekä esimerkiksi kaikki historialliset tapahtumat ja aikakauden tavat ja tyyli ovat kuitenkin aina ihan täyttä totta. Rakastan tietoa, on se sitten ensimmäisestä ristiretkestä, mitä luen tänään, tai vampyyrimytologiaa, jota eilen luin, Se on kuitenkin tietoa! Se on sitten vain sen oman genrensä tietoa...ja se kaikki tekeekin kirjallisuudesta juuri niin mielettömän hienoa!

I Love Books!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se piristi päivääni! :)
-peace & love, and respect to you all!